Transseksueel zoekt man vrouwen kleden elkaar uit

transseksueel zoekt man vrouwen kleden elkaar uit

Voorkeur op basis van leeftijd efebofilie gerontofilie pederastie pedofilie. Voorkeur op basis van gedrag of objecten bdsm fetisjisme infantilisme. Overige voorkeuren aseksualiteit polyamorie parafilie.

Travestie is het gekleed gaan als een lid van de andere sekse dan men zelf is. Iemand die aan travestie of travesti doet heet een travestiet. Travestie komt zowel bij mannen als vrouwen voor.

Bij een vrouw in mannenkleding spreekt men van travesti. Mannen die zich voor openbare optredens op glamoureuze wijze als vrouwen kleden noemt men ook wel dragqueens. Vrouwen die zich op deze wijze als mannen kleden heten dragkings. Het woord travestie is afgeleid van het Duitse Transvestitismus , bedacht door de seksuoloog Magnus Hirschfeld en voor het eerst gebruikt in zijn standaardwerk Die Transvestiten. Eine Untersuchung über den erotischen Verkleidungstrieb Travestie is ook een term uit de literatuur en de dichtkunst.

Travestie is een heel oud verschijnsel, dat al duizenden jaren voorkomt. Zo is er in het Oudtestamentische boek Deuteronomium een travestieverbod beschreven, en ook de Koran behandelt strikt seksespecifieke kledingvoorschriften. In het verleden kwam travestie bij vrouwen meer voor. Zij konden - als overlevingsstrategie - zich als man kledend en gedragend meer bereiken dan in de destijds beperkte vrouwenrol. Een voorbeeld is Jeanne d'Arc uit het 15e-eeuwse Frankrijk.

Ook het Nederlandse zeemanslied Daar was laatst een meisje loos wijst op deze praktijk. Een beroemde mannelijke travestiet was de 18e-eeuwse Franse diplomaat Chevalier d'Eon. Naar hem werd travestie vroeger eonisme genoemd. Travestie is sinds de 19e eeuw een vast onderdeel van de homocultuur , waarin talrijke travestieartiesten of dragqueens zijn die optreden in homo-uitgaansgelegenheden en bij homo-evenementen.

Zo waren er in het Berlijn van de jaren 20 zaken die internationaal bekendstonden om de travestieoptredens, zoals het Eldorado aan de Motzstraße. In de jaren 60 kon men voor meer professionele travestieoptredens terecht in de nachtclub Madame Arthur aan de Korte Leidsedwarsstraat en voor amateurtravestieten in de gelijknamige bar in de Warmoesstraat. Madame Arthur was ook de naam van een musical uit met extravagante travestie-acts van Jos Brink en Frank Sanders , die medio jaren 90 weer een soortgelijk stuk brachten onder de naam ZZinderella.

In baarde Maarten 't Hart opzien door in het openbaar onder de naam Maartje 't Hart op het Boekenbal te verschijnen. Deze coming-out deed hij zonder zijn vrouw erin te kennen. Nadien gaf hij als zodanig een interview aan Opzij waarin hij, in navolging van hetgeen hij jaren eerder in zijn boek 'De vrouw bestaat niet' al had geopperd, denigrerende uitspraken deed over het radicaal feminisme.

Tegenwoordig is RuPaul's Drag Race een bekende talentenjachtshow voor travestieten. Deze wordt sinds op de Amerikaanse televisie uitgezonden en vormde wereldwijd een impuls voor de showtravestie. Onder meer in Amsterdam ontstonden hierdoor diverse zogeheten "drag-huizen". Dit zijn kleine groepen van jongere travestie-artiesten onder leiding van een ervaren oudere "drag-moeder". In Amsterdam waren er in ongeveer 10 van dergelijke drag-huizen, met het House of Hopelezz als bekendste voorbeeld.

In New York bestaan zulke drag-huizen al enkele decennia, waar ze vooral opvang boden voor arme zwarte homo- en transjongeren. Travestieten worden tegenwoordig onder de parapluterm transgenders gerekend. Bij mannelijke travestieten uit zich dit in het dragen van voor vrouwen bestemde kleding , make-up , vrouwelijke sieraden , vrouwelijke schoenen bijvoorbeeld hoge hakken , pruiken , kunstmatige borsten en soms ook het afplakken van de penis. Bij vrouwelijke travestieten uit zich dit in het dragen van voor mannen bestemde kleding, mannelijke schoenen, geen make-up, kort haar en het zo plat mogelijk maken van de borsten.

Een travestiet is een persoon die zich bij tijd en wijle verkleedt en voordoet als iemand van het andere geslacht. De meeste travestieten voelen zich er in het algemeen goed bij: De motieven van travestieten lopen echter nogal uiteen. Het verkleden of 'kleden als' kan gericht zijn op seksuele opwinding of seksueel fetisjisme. Dat laatste wordt in de psychologie fetisjistisch transvestitisme genoemd.

Sommige travestieten voelen zich lid van de andere sekse, dan is er sprake van een voorportaal voor transseksualiteit of een transgenderidentiteit. Travestie doet zich ook voor in de vorm van het feit dat men het gewoon geweldig vindt af en toe even uit de dagelijkse rol te vallen en zich anders voor te doen dan hij of zij daadwerkelijk is.

Ook komt het voor - zeker in niet-Westerse kringen - als uiting van homoseksualiteit. Men verwart of verwisselt dan de eigen sekserol met die van de heteroseksuele partner die men verbeeldt te zijn van het andere geslacht dan dat waar men zelf toe behoort en op valt. De meeste travestieten zijn echter heteroseksueel. Als er grote problemen ontstaan tussen de travestiet en de omgeving, kan dat leiden tot een psychische aandoening.

Dit commentaar plak ik hierachter. Ik wil hier wel verder over communiceren, voel geen beletsel me te mailen. Ik beschouw mezelf als travestiet, mogelijk geneigd tot transseksualiteit.

Ik nader de Sinds mijn 25e ben ik semipubliek en ook wel in het openbaar travestiet. Ik ben het ongeveer dertig jaar geleden naar buiten gaan brengen, omdat ik merkte dat ik niet langer met mijn geheim kon leven, zonder mijzelf ernstige psychische schade te berokkenen.

Sindsdien is het een voortdurende ontdekkingstocht geweest. Hoe ver wil ik gaan, in hoeverre wordt ik geaccepteerd als travestiet, hoe reageert de stad er op? Hoe reageren bekenden er op? Het viel me alleszins mee. Op het moment leef ik in een woongemeenschap, die bekend is met mijn travestie en mij gezien heeft als vrouw en als iets er tussenin.

Dit wordt geaccepteerd, hoewel mogelijk niet volledig begrepen. Hieronder volgt een commentaar op een van uw blog's uit , "Gevoelens en sex", waarvan ik het gevoel heb, dat u de plank volledig mis slaat.

Ik sta open voor discussie hierover. Hieronder kopieer ik mijn commentaar op de tekst. Commentaar Mijn eigen antwoorden zijn h nog steeds geldig , e was ooit zo en a artefact van het verlangen en de wijze van omgaan met dat verlangen h 1. De eerste 3 en dus ook de 3 hoogst scorende items zijn niet in een schaal ingedeeld. Er was geen enkele schaal waar ze goed inpasten gezien de correlatie met die schaal. Evenmin als item 9: Item 1 stelt dat vrouwenkleding fijner aanvoelt.

Ik denk dat dat vooral een idee is. Sommige mannenkleding voelt ook heel prettig aan en wat meer is, zit ook prettig. Veel dameskleding van travestieten zit afschuwelijk. Denk aan strakke leren rokken, bh's, strakke slips, panty's, hoge hakken. Dit item correleert dan ook. Het is kennelijk vooral een manier om te verklaren waarom je je verkleedt. Het klinkt plausibel, maar als je er op door denkt, klopt het maar matig.

Je doet iets, dat cultureel gezien moeilijk ligt, en je komt dan met een logisch klinkend argument. Dit is wat mij betreft pure onzin, sorry dat ik het moet zeggen. Ik vind het prettig zitten, omdat het ànders voelt. Ik zit misschien wat dichter tegen transgender aan dan de hier besproken travestiet. Vraag is wel, dat ik niet scoor op gendertranspositie. We hebben al eerder gezien dat de somscore van deze items niet gecorreleerd is met travestiefrequentie.

Kennelijk zijn dit dus ook rationalisaties die niet helemaal letterlijk mogen worden genomen. Men doet iets dat cultureel niet echt geaccepteerd wordt en komt dan met een plausibel klinkend argument.

Opnieuw onwaarschijnlijk, vanuit mijn perspectief. Dit wordt door uzelf ook verderop in uw Blog tegengesproken. U stelt terecht dat we hier te maken hebben met een vorm van verslaving, veroorzaakt door conditionering in travestie via seksuele bevrediging. Zo geeft Vennix op p.

Uit deze 3, niet ingedeelde items die door een grote meerderheid van de respondenten belangrijk worden gevonden, kunnen we volgens mij enerzijds afleiden dat men rationaliseert. Men probeert een aannemelijke verklaring te geven. Anderzijds kunnen we eruit afleiden dat voor de meeste respondenten het verkleden sociaal gezien nogal moeilijk ligt. Dit blijkt ook op p.

Ik kan u verzekeren, dat het geen rationalisaties zijn, maar voor mij de basis van mijn travestie. Misschien ben ik a-typisch, dat kan! Mijn zuster legde laatst de vinger op de mogelijke zere plek. Lieve Gert, Dank voor jouw vlotte reactie.

Ik heb er natuurlijk nog wel verder over gedacht. Wat misschien een rol gespeeld zou kunnen hebben is een identificatie met de vrouwen uit het gezin. Er was veel ruzie tussen Steven en Erik Steven vond dat Erik eerbied voor hem moest hebben en pappie en Steven hadden ook veel conflicten, door de gebrekkige schoolprestaties van Steven, geweten aan luiheid en speelsheid laatste klopte denk ik wel, maar school was voor hem een noodzakelijk kwaad Erik irriteerde met name zijn vader met zijn tics, en pappie heeft lang gedacht dat hij minder intelligent zou zijn.

Erik plaste relatief lang in zijn broek en ik herinner me een verhaaltje dat pappie vertelde toen we nog op de Laan woonden, over 'Erik plassebroek', op zich een geestig verhaal over een jongetje dat opgespoord kon worden dank zij het broekplassen.

Hoe het precies ging weet ik niet meer. Ik weet dat zowel Steven als ik daar erg om hebben gelachen en dat Erik het ook prachtig vond het ging tenslotte over hem maar als ik er nu met mijn eigen pedagogische inzichten en gevoelens naar kijk denk ik Pas toen Erik naar school ging bleek dat allemaal heel erg mee te vallen. Op de …school in den Haag en met name in Zuid Afrika werd duidelijk dat Erik uitstekend mee kon op school.

Daarmee steeg hij enorm in aanzien bij zijn vader.

...

Oma wil zaad shemale party nederland



transseksueel zoekt man vrouwen kleden elkaar uit

Voorkeur op basis van leeftijd efebofilie gerontofilie pederastie pedofilie. Voorkeur op basis van gedrag of objecten bdsm fetisjisme infantilisme. Overige voorkeuren aseksualiteit polyamorie parafilie. Travestie is het gekleed gaan als een lid van de andere sekse dan men zelf is.

Iemand die aan travestie of travesti doet heet een travestiet. Travestie komt zowel bij mannen als vrouwen voor. Bij een vrouw in mannenkleding spreekt men van travesti. Mannen die zich voor openbare optredens op glamoureuze wijze als vrouwen kleden noemt men ook wel dragqueens. Vrouwen die zich op deze wijze als mannen kleden heten dragkings. Het woord travestie is afgeleid van het Duitse Transvestitismus , bedacht door de seksuoloog Magnus Hirschfeld en voor het eerst gebruikt in zijn standaardwerk Die Transvestiten.

Eine Untersuchung über den erotischen Verkleidungstrieb Travestie is ook een term uit de literatuur en de dichtkunst. Travestie is een heel oud verschijnsel, dat al duizenden jaren voorkomt. Zo is er in het Oudtestamentische boek Deuteronomium een travestieverbod beschreven, en ook de Koran behandelt strikt seksespecifieke kledingvoorschriften. In het verleden kwam travestie bij vrouwen meer voor.

Zij konden - als overlevingsstrategie - zich als man kledend en gedragend meer bereiken dan in de destijds beperkte vrouwenrol.

Een voorbeeld is Jeanne d'Arc uit het 15e-eeuwse Frankrijk. Ook het Nederlandse zeemanslied Daar was laatst een meisje loos wijst op deze praktijk. Een beroemde mannelijke travestiet was de 18e-eeuwse Franse diplomaat Chevalier d'Eon.

Naar hem werd travestie vroeger eonisme genoemd. Travestie is sinds de 19e eeuw een vast onderdeel van de homocultuur , waarin talrijke travestieartiesten of dragqueens zijn die optreden in homo-uitgaansgelegenheden en bij homo-evenementen. Zo waren er in het Berlijn van de jaren 20 zaken die internationaal bekendstonden om de travestieoptredens, zoals het Eldorado aan de Motzstraße. In de jaren 60 kon men voor meer professionele travestieoptredens terecht in de nachtclub Madame Arthur aan de Korte Leidsedwarsstraat en voor amateurtravestieten in de gelijknamige bar in de Warmoesstraat.

Madame Arthur was ook de naam van een musical uit met extravagante travestie-acts van Jos Brink en Frank Sanders , die medio jaren 90 weer een soortgelijk stuk brachten onder de naam ZZinderella. In baarde Maarten 't Hart opzien door in het openbaar onder de naam Maartje 't Hart op het Boekenbal te verschijnen. Deze coming-out deed hij zonder zijn vrouw erin te kennen. Nadien gaf hij als zodanig een interview aan Opzij waarin hij, in navolging van hetgeen hij jaren eerder in zijn boek 'De vrouw bestaat niet' al had geopperd, denigrerende uitspraken deed over het radicaal feminisme.

Tegenwoordig is RuPaul's Drag Race een bekende talentenjachtshow voor travestieten. Deze wordt sinds op de Amerikaanse televisie uitgezonden en vormde wereldwijd een impuls voor de showtravestie. Onder meer in Amsterdam ontstonden hierdoor diverse zogeheten "drag-huizen".

Dit zijn kleine groepen van jongere travestie-artiesten onder leiding van een ervaren oudere "drag-moeder". In Amsterdam waren er in ongeveer 10 van dergelijke drag-huizen, met het House of Hopelezz als bekendste voorbeeld. In New York bestaan zulke drag-huizen al enkele decennia, waar ze vooral opvang boden voor arme zwarte homo- en transjongeren.

Travestieten worden tegenwoordig onder de parapluterm transgenders gerekend. Bij mannelijke travestieten uit zich dit in het dragen van voor vrouwen bestemde kleding , make-up , vrouwelijke sieraden , vrouwelijke schoenen bijvoorbeeld hoge hakken , pruiken , kunstmatige borsten en soms ook het afplakken van de penis.

Bij vrouwelijke travestieten uit zich dit in het dragen van voor mannen bestemde kleding, mannelijke schoenen, geen make-up, kort haar en het zo plat mogelijk maken van de borsten. Een travestiet is een persoon die zich bij tijd en wijle verkleedt en voordoet als iemand van het andere geslacht. De meeste travestieten voelen zich er in het algemeen goed bij: De motieven van travestieten lopen echter nogal uiteen.

Het verkleden of 'kleden als' kan gericht zijn op seksuele opwinding of seksueel fetisjisme. Dat laatste wordt in de psychologie fetisjistisch transvestitisme genoemd. Sommige travestieten voelen zich lid van de andere sekse, dan is er sprake van een voorportaal voor transseksualiteit of een transgenderidentiteit.

Travestie doet zich ook voor in de vorm van het feit dat men het gewoon geweldig vindt af en toe even uit de dagelijkse rol te vallen en zich anders voor te doen dan hij of zij daadwerkelijk is.

Ook komt het voor - zeker in niet-Westerse kringen - als uiting van homoseksualiteit. Men verwart of verwisselt dan de eigen sekserol met die van de heteroseksuele partner die men verbeeldt te zijn van het andere geslacht dan dat waar men zelf toe behoort en op valt.

De meeste travestieten zijn echter heteroseksueel. Als er grote problemen ontstaan tussen de travestiet en de omgeving, kan dat leiden tot een psychische aandoening. Dit commentaar plak ik hierachter. Ik wil hier wel verder over communiceren, voel geen beletsel me te mailen. Ik beschouw mezelf als travestiet, mogelijk geneigd tot transseksualiteit.

Ik nader de Sinds mijn 25e ben ik semipubliek en ook wel in het openbaar travestiet. Ik ben het ongeveer dertig jaar geleden naar buiten gaan brengen, omdat ik merkte dat ik niet langer met mijn geheim kon leven, zonder mijzelf ernstige psychische schade te berokkenen. Sindsdien is het een voortdurende ontdekkingstocht geweest. Hoe ver wil ik gaan, in hoeverre wordt ik geaccepteerd als travestiet, hoe reageert de stad er op?

Hoe reageren bekenden er op? Het viel me alleszins mee. Op het moment leef ik in een woongemeenschap, die bekend is met mijn travestie en mij gezien heeft als vrouw en als iets er tussenin. Dit wordt geaccepteerd, hoewel mogelijk niet volledig begrepen. Hieronder volgt een commentaar op een van uw blog's uit , "Gevoelens en sex", waarvan ik het gevoel heb, dat u de plank volledig mis slaat. Ik sta open voor discussie hierover.

Hieronder kopieer ik mijn commentaar op de tekst. Commentaar Mijn eigen antwoorden zijn h nog steeds geldig , e was ooit zo en a artefact van het verlangen en de wijze van omgaan met dat verlangen h 1. De eerste 3 en dus ook de 3 hoogst scorende items zijn niet in een schaal ingedeeld.

Er was geen enkele schaal waar ze goed inpasten gezien de correlatie met die schaal. Evenmin als item 9: Item 1 stelt dat vrouwenkleding fijner aanvoelt. Ik denk dat dat vooral een idee is. Sommige mannenkleding voelt ook heel prettig aan en wat meer is, zit ook prettig. Veel dameskleding van travestieten zit afschuwelijk. Denk aan strakke leren rokken, bh's, strakke slips, panty's, hoge hakken. Dit item correleert dan ook.

Het is kennelijk vooral een manier om te verklaren waarom je je verkleedt. Het klinkt plausibel, maar als je er op door denkt, klopt het maar matig. Je doet iets, dat cultureel gezien moeilijk ligt, en je komt dan met een logisch klinkend argument. Dit is wat mij betreft pure onzin, sorry dat ik het moet zeggen.

Ik vind het prettig zitten, omdat het ànders voelt. Ik zit misschien wat dichter tegen transgender aan dan de hier besproken travestiet. Vraag is wel, dat ik niet scoor op gendertranspositie. We hebben al eerder gezien dat de somscore van deze items niet gecorreleerd is met travestiefrequentie.

Kennelijk zijn dit dus ook rationalisaties die niet helemaal letterlijk mogen worden genomen. Men doet iets dat cultureel niet echt geaccepteerd wordt en komt dan met een plausibel klinkend argument. Opnieuw onwaarschijnlijk, vanuit mijn perspectief. Dit wordt door uzelf ook verderop in uw Blog tegengesproken. U stelt terecht dat we hier te maken hebben met een vorm van verslaving, veroorzaakt door conditionering in travestie via seksuele bevrediging.

Zo geeft Vennix op p. Uit deze 3, niet ingedeelde items die door een grote meerderheid van de respondenten belangrijk worden gevonden, kunnen we volgens mij enerzijds afleiden dat men rationaliseert. Men probeert een aannemelijke verklaring te geven. Anderzijds kunnen we eruit afleiden dat voor de meeste respondenten het verkleden sociaal gezien nogal moeilijk ligt.

Dit blijkt ook op p. Ik kan u verzekeren, dat het geen rationalisaties zijn, maar voor mij de basis van mijn travestie. Misschien ben ik a-typisch, dat kan! Mijn zuster legde laatst de vinger op de mogelijke zere plek. Lieve Gert, Dank voor jouw vlotte reactie. Ik heb er natuurlijk nog wel verder over gedacht. Wat misschien een rol gespeeld zou kunnen hebben is een identificatie met de vrouwen uit het gezin.

Er was veel ruzie tussen Steven en Erik Steven vond dat Erik eerbied voor hem moest hebben en pappie en Steven hadden ook veel conflicten, door de gebrekkige schoolprestaties van Steven, geweten aan luiheid en speelsheid laatste klopte denk ik wel, maar school was voor hem een noodzakelijk kwaad Erik irriteerde met name zijn vader met zijn tics, en pappie heeft lang gedacht dat hij minder intelligent zou zijn.

Erik plaste relatief lang in zijn broek en ik herinner me een verhaaltje dat pappie vertelde toen we nog op de Laan woonden, over 'Erik plassebroek', op zich een geestig verhaal over een jongetje dat opgespoord kon worden dank zij het broekplassen.

Hoe het precies ging weet ik niet meer. Ik weet dat zowel Steven als ik daar erg om hebben gelachen en dat Erik het ook prachtig vond het ging tenslotte over hem maar als ik er nu met mijn eigen pedagogische inzichten en gevoelens naar kijk denk ik Pas toen Erik naar school ging bleek dat allemaal heel erg mee te vallen. Op de …school in den Haag en met name in Zuid Afrika werd duidelijk dat Erik uitstekend mee kon op school.

Daarmee steeg hij enorm in aanzien bij zijn vader.

...








Man zoekt seks klussen voor natura